1st grade week #3 February 14 to 18 period I



THEME: What Is A Scientist?
TEMA: ¿Qué es un científico?

OBJECTIVES

*Recognize different kinds of scientists

*Define the scientific method

*Identify and name tools scientists use

*Recall the safety rules in the classrooom

*Perform and experiment using the scientific method

OBJETIVOS

*Reconocer los diferentes tipos de científicos

*Definir el método científico

*Identificar y nombrar las herramientas que utilizan los científicos

*Recordar las normas de seguridad en el aula

*Realizar un experimento utilizando el método científico

Date: Monday 14 - Thursday 17

TEMAS PERIODO I (ya están pegados en el cuaderno)

*Homework
Watch the following video and draw or print and paste in your notebook the scientist you want to be.
Ver el siguiente video y dibujar o imprimir y pegar en el cuaderno el científico que quieres ser.


Observe the video and print the guide

/* IMPRIMIR GUÌA

EVALUATION CRITERIA
*Attend and participate in each class.
*Completion and orderly work in the notebook, guides, homework and activities.
*Practice and pronounce new vocabulary in English.
*Bring a pencil case and school supplies.
*Participate and do the experiments with the required materials, wear a white lab coat.
*Evaluations.
CRITERIOS DE EVALUACIÓN
* Asistir y participar en cada clase.
* Cumplir y trabajar ordenadamente en el cuaderno, guías, tareas y actividades.
* Practicar y  pronunciar el nuevo vocabulario en inglés.
* Traer cartuchera y útiles escolares.
* Participar y hacer los experimentos con los materiales requeridos, usar bata blanca de laboratorio.
* Evaluaciones.

"Review and support at home to achieve satisfactory and excellent results in our children".
"Revisión y acompañamiento en casa para lograr resultados satisfactorios y excelentes en nuestros niños y niñas".


Comentarios