4th grade week # 4 February 21 to 25 period I

THEME: Be A Field Scientist!
TEMA: ¡Sé un científico de campo!

OBJECTIVES

*Review the scientific method

*Apply the scientific method in the field

*Record results of an investigate in various ways

*Identify patterns and trends in results

*Infer scientific conclusions based on the results of an investigation

*Recognize and ask further questions raised from results

OBJETIVOS

*Repasar el método científico

*Aplicar el método científico en el campo

*Registrar los resultados de una investigación de varias maneras

*Identificar patrones y tendencias en los resultados

*Inferir conclusiones científicas basadas en los resultados de una investigación

*Reconocer y hacer más preguntas surgidas de los resultados


Date: Wednesday 23

*Bring the above turtle cycle guide to class.
Llevar a clase la guía anterior del ciclo de la tortuga.

Watch the video to participate in class. Ver el video para participar en clase.


Date: Friday 25
*Homework
*Watch the video. Ver el video.
*Write and answer the following questions in your notebook, in English, according to the video.
1. What is the scientific method? minute 2:58
2. What questions? minute 3:47
3. What is science? second 0:08
4. What is a scientist? second 0:42
5. Types of scientists. minute 1:01

*Escribir y responder en el cuaderno las siguientes preguntas, en inglés, de acuerdo al video.
1. ¿Qué es el método científico? minuto 2:58
2. ¿Qué preguntas? minuto 3:47
3. ¿Qué es ciencias? segundo 0:08
4. ¿Qué es un científico? segundo 0:42
5. Tipos de científicos. minuto 1:01

*We are scientist! ¡Somos científicos!
Use for lab class the marked lab coat, magnifying glass, pencil case and a chart with 8 lined letter size sheets; on each sheet I write each research point from page 20 and 21 of the book.
Example: 
*Usar para la clase de laboratorio la bata marcada, lupa, cartuchera y una tabla con 8  hojas rayadas tamaño carta;  en cada hoja escribo cada punto de investigación de la página 20 y 21 del libro.

*We will have fun doing our first research.
*Nos divertiremos haciendo nuestra primera investigación.

EVALUATION CRITERIA
*Attend and participate in each class.
*Completion and orderly work in the notebook, guides, homework and activities.
*Practice and pronounce new vocabulary in English.
*Bring a pencil case and school supplies.
*Participate and do the experiments with the required materials, wear a white lab coat.
*Evaluations.

CRITERIOS DE EVALUACIÓN
* Asistir y participar en cada clase.
* Cumplir y trabajar ordenadamente en el cuaderno, guías, tareas y actividades.
* Practicar y  pronunciar el nuevo vocabulario en inglés.
* Traer cartuchera y útiles escolares.
* Participar y hacer los experimentos con los materiales requeridos, usar bata blanca de laboratorio.
* Evaluaciones.

"Review and support at home to achieve satisfactory and excellent results in our children".

"Revisión y acompañamiento en casa para lograr resultados satisfactorios y excelentes en nuestros niños y niñas".

Comentarios