5th grade week #3 February 14 to 18 period I

 


THEME: Scientist Use Tools!
TEMA: ¡Sé un científico de campo!

OBJECTIVES

*Recall that many things we use every day are tools to  assist us

*Identify the different types of tools that scientists use and how to use them

*Distinguish between more precise and less precise measuring tools

*Identify patterns and trends in results

*Outline safety rules for the science lab

OBJETIVOS

*Recuerde que muchas cosas que usamos todos los días son herramientas para ayudarnos

*Identificar los diferentes tipos de herramientas que usan los científicos y cómo usarlas

*Distinguir entre herramientas de medición más precisas y menos precisas

*Identificar patrones y tendencias en los resultados

*Resumir las reglas de seguridad para el laboratorio de ciencias


Date: Wednesday 16 - Friday 18

* TEMAS PERIODO I (IMPRIMIR, COLOREAR Y LLEVAR A CLASE)


*Homework

Watch the following videos.

Ver los siguientes videos.


 Science tools






EVALUATION CRITERIA
*Attend and participate in each class.
*Completion and orderly work in the notebook, guides, homework and activities.
*Practice and pronounce new vocabulary in English.
*Bring a pencil case and school supplies.
*Participate and do the experiments with the required materials, wear a white lab coat.
*Evaluations.

CRITERIOS DE EVALUACIÓN
* Asistir y participar en cada clase.
* Cumplir y trabajar ordenadamente en el cuaderno, guías, tareas y actividades.
* Practicar y  pronunciar el nuevo vocabulario en inglés.
* Traer cartuchera y útiles escolares.
* Participar y hacer los experimentos con los materiales requeridos, usar bata blanca de laboratorio.
* Evaluaciones.

"Review and support at home to achieve satisfactory and excellent results in our children".
"Revisión y acompañamiento en casa para lograr resultados satisfactorios y excelentes en nuestros niños y niñas".

Comentarios