5th grade week # 4 February 21 to 25 period I

THEME: Scientist Use Tools!
TEMA: ¡Sé un científico de campo!

OBJECTIVES

*Recall that many things we use every day are tools to  assist us

*Identify the different types of tools that scientists use and how to use them

*Distinguish between more precise and less precise measuring tools

*Identify patterns and trends in results

*Outline safety rules for the science lab

OBJETIVOS

*Recuerde que muchas cosas que usamos todos los días son herramientas para ayudarnos

*Identificar los diferentes tipos de herramientas que usan los científicos y cómo usarlas

*Distinguir entre herramientas de medición más precisas y menos precisas

*Identificar patrones y tendencias en los resultados

*Resumir las reglas de seguridad para el laboratorio de ciencias

Date: Wednesday 23

*Homework. Activity in house.

Write in your notebook and answer. Escribe en tu cuaderno y contesta.

Place a ruler on your desk. Line up a pencil with the "0" mark on the ruler. What is the length of the pencil? Record your answer in centimeters.

__________________________

Now measure three other items and record their measurements.

1. __________________________

2. __________________________

3. __________________________

Date: Friday 25

*Homework

*Watch the entire video and then write and answer the questions starting at minute 4:18. Ver el video completo y luego escribir y responder las preguntas desde el minuto 4:18.


*Watch the video. Ver el video.
*Write and answer the following questions in your notebook, in English, according to the video. Escribir y responder en el cuaderno las siguientes preguntas, en inglés, de acuerdo al video.
1. What is the scientific method? minute 2:58
2. What questions? minute 3:47
3. What is science? second 0:08
4. What is a scientist? second 0:42
5. Types of scientists. minute 1:01

1. ¿Qué es el método científico? minuto 2:58
2. ¿Qué preguntas? minuto 3:47
3. ¿Qué es ciencias? segundo 0:08
4. ¿Qué es un científico? segundo 0:42
5. Tipos de científicos. minuto 1:01

*We are scientist! ¡Somos científicos!

* I search with my parents on the internet for a short video on the "history of the watch" and get ready to do some research.
Busco con mis padres en internet un video corto sobre la "historia del reloj" y me preparo para investigar.

* Use for lab class the marked lab coat, pencil case with:
colored pencils
paper plate
pencil sharpener
pushpins
ruler
plastic straw (straw)
and a chart with 8 letter-size lined sheets; on each sheet I write each of the research points on pages 20 and 21 of the book.
Example: 
* Utiliza para la clase de laboratorio la bata marcada, la cartuchera con:
lápices de colores
plato de papel
sacapuntas
chinchetas
regla
pajita de plástico (pitillo)
y una tabla con 8 hojas rayadas tamaño carta; en cada hoja escribo cada uno de los puntos de investigación de la página 20 y 21 del libro.

*We will have fun doing our first research.
*Nos divertiremos haciendo nuestra primera investigación.

EVALUATION CRITERIA
*Attend and participate in each class.
*Completion and orderly work in the notebook, guides, homework and activities.
*Practice and pronounce new vocabulary in English.
*Bring a pencil case and school supplies.
*Participate and do the experiments with the required materials, wear a white lab coat.
*Evaluations.

CRITERIOS DE EVALUACIÓN
* Asistir y participar en cada clase.
* Cumplir y trabajar ordenadamente en el cuaderno, guías, tareas y actividades.
* Practicar y  pronunciar el nuevo vocabulario en inglés.
* Traer cartuchera y útiles escolares.
* Participar y hacer los experimentos con los materiales requeridos, usar bata blanca de laboratorio.
* Evaluaciones.

"Review and support at home to achieve satisfactory and excellent results in our children".

"Revisión y acompañamiento en casa para lograr resultados satisfactorios y excelentes en nuestros niños y niñas".

Comentarios

  1. Hola miss gracias por la información profesora chao miss Nikoll kamila Acuña Reyes

    ResponderEliminar

Publicar un comentario