5th grade week # 5 February 28 to March 04 period I

THEME: Organisms
TEMA: Organismos

The laboratory activity scheduled for yesterday (because of the drizzle, could not be done), the children will do it at home on Saturday 26 and Sunday 27 (if they can not do it this weekend, there is a deadline to do it the following weekend March 5 and 6), write each observation in the respective point of the table, send the points in Spanish, deliver next Tuesday, March 8.                                 

La actividad de laboratorio programada para ayer (por causa de la llovizna, no se pudo hacer), la realizarán los niños y niñas en casa, el día sábado 26 y domingo 27 (si no la pueden realizar este fin de semana, hay plazo para realizarla el siguiente fin de semana 5 y 6 de marzo), escribir cada observación en el respectivo punto de la tabla, envío los puntos en español, entregar el próximo martes 8 de marzo.

PRINT (Imprimir)

""Remember: each assignment is done in the notebook by the date indicated."" 

"Recuerda: cada tarea se realiza en el cuaderno para la fecha indicada." 

Date: Tuesday 01, March

1.  PRINT GUIDE (Imprimir para trabajar en clase)

2. *Bring three sheets of the lined blog to class.

*Llevar a clase tres hojas del blog rayado.

 Homework 

3. Look the video and develop the homework.

Mira el vídeo y desarrolla la tarea.

Write in the notebook the meaning of the following words, you can also consult the Science book: Escribe en el cuaderno el significado de las siguientes palabras, también puedes consultar el libro de Ciencias:

Organisms

Inheritance

Mutation

Species

Branching Trees


Date: Thursday 03, March

 Homework 

1. Write in the notebook what are the "types of vertebrate animals" and their definition with a drawing, you can also consult the Science book.

Escribir en el cuaderno cuáles son los "tipos de animales vertebrados" y su definición con un dibujo, también puedes consultar el libro de Ciencias.

EVALUATION CRITERIA
*Attend and participate in each class.
*Completion and orderly work in the notebook, guides, homework and activities.
*Practice and pronounce new vocabulary in English.
*Bring a pencil case and school supplies.
*Participate and do the experiments with the required materials, wear a white lab coat.
*Evaluations.

CRITERIOS DE EVALUACIÓN
* Asistir y participar en cada clase.
* Cumplir y trabajar ordenadamente en el cuaderno, guías, tareas y actividades.
* Practicar y  pronunciar el nuevo vocabulario en inglés.
* Traer cartuchera y útiles escolares.
* Participar y hacer los experimentos con los materiales requeridos, usar bata blanca de laboratorio.
* Evaluaciones.

"Review and support at home to achieve satisfactory and excellent results in our children".

"Revisión y acompañamiento en casa para lograr resultados satisfactorios y excelentes en nuestros niños y niñas".

Comentarios

Publicar un comentario