5th grade week # 6 March 07 to 11 period I

 THEME: Organisms 
 TEMA: Organismos 
 Objectives 
* Recognize that all life reproduces 
* Define species as a category of animals 
* Distinguish between amphibians, fish, reptiles, birds and mammals 
 Objetivos 
* Reconocer que toda la vida se reproduce 
* Definir las especies como una categoría de animales 
* Distinguir entre anfibios, peces, reptiles, aves y mamíferos

 The laboratory activity is delivered. 
 Se hace entrega de la actividad del laboratorio. 

 Date: Tuesday 08, March 

 Homework 

 *To expose in English, in a poster board the inheritance in organisms through images: 

Which organisms use energy and reproduce. 

What traits have you inherited from your parents? 

Research 3 examples of mutation. 

*Exponer en inglés, en una cartelera la herencia en los organismos a través de imágenes: 

- Qué organismos utilizan energía y se reproducen. 

- ¿Qué rasgos has heredado de tus padres? 

- Investiga 3 ejemplos de mutación. 


Date: Thursday 10, March

 Homework 

Make a frieze with the types of vertebrate animals and their characteristics and present it in English.

Hacer un friso con los tipos de animales vertebrados con sus características y exponer en inglés.


EVALUATION CRITERIA

* Attend and participate in each class.

* Comply and work in an orderly manner in the activities.

* Wear a white coat in the expositions.

* Evaluation: Personal presentation, pronunciation of the vocabulary of the subject in English.

CRITERIOS DE EVALUACIÓN

* Asistir y participar en cada clase.

* Cumplir y trabajar ordenadamente en las actividades.

* Usar bata blanca en las exposiciones.

* Evaluación: Presentación personal, pronunciación del vocabulario del tema en inglés.

"Review and support at home to achieve satisfactory and excellent results in our children".

Comentarios

Publicar un comentario